EFOP 5.2.2

Suhaj Miklós: A kooperatív tevékenységszervezés online támogatási lehetőségei

1. műhelymunka (Écs, 2018. július 30.)

Kooperatív tevékenység: olyan tevékenységek, feladatok, mely nem egyéni, hanem közösségi alapú, a gyerektől vagy a felnőttől megkívánja az együttműködő, közös célt szem előtt tartó hozzáállást. Kooperatív tevékenységszervezés: közösségi feladatok szervezése. Online támogatás: facebook, youtube videók, esetleg hírlevelek.

– táborok, események hirdetése a facebookon (milyen formában jelenik meg? ki teszi fel? saját képet tesznek fel hozzá vagy a netről leszedett képet? mennyire hatékony? szokták-e ellenőrizni, hogy:
– hányan jönnek a facebook hirdetések alapján? egyáltalán hirdetés (fizetni kell érte) vagy csak poszt?
– utókommunikáció: az események után/közben felkerül -e fénykép a facebookra vagy videó? tartozik-e hozzá rövid élménybeszámoló?
– a facebook-on van-e a közösségnek/szervezetnek saját profilja (közösség/szervezet nevével történt regisztráció) vagy csak a tagok használják saját nevük alatt (saját profiljukkal) a felületet?
– az eseményekről videókat feltöltik-e a youtube-ra?
– van-e hírlevélrendszer? ebben küldenek-e képet vagy videót a saját eseményekről?
– árulnak-e bármilyen saját terméket az interneten? ha igen, hol és hogyan?

A műhelymunka során az alábbi témákról hallgattunk előadást, e témákban folyt kerekasztal beszélgetés:
Résztvevők bevonásával: különböző színek megfeleltethetők a különböző közösségi oldalaknak, az azonosítás egyik eszköze
Közösségi hálók, adatok a használókról
Facebook: felhasználói szokások, lehetőségek, felhasználók demográfiai összetétele
Facebook vállalati felhasználásra: csoport, nyilvános oldal, zárt csoport, esemény szervezés
Ingyenesen felhasználható képek, fotók forrásai

Utómunka
– eseményen készült fotók/videók publikálása (fontos az engedély!)
– beszámoló írása, személyes beszámolók közzététele
– cikkek, linkek megosztása
– kérdőívek kielemzése
– eseményhez vagy az oldalra

A külhoni közösségekben még kisebb szerep jut a közösségi médiáknak, a személyes még kapcsolatok erősebbek. A pedagógusoknak problémát jelent az internetezés kultúrájának hiánya. Szükséges lenne tanítani a közösségi médiák használatát a gyerekek számára. A korábbi generációknak meg kell tanulniuk és tolerálniuk kell a változást, az internetes világban való kommunikációt.