EFOP

Alkotó tevékenységek különböző korosztályoknak

A téma azt a pedagógiai kihívást járja körül, hogy hogyan szervezünk alkotó
tevékenységeket különböző korosztályba tartozó tagjaink, vendégeink számára.

  • Csoportok működése, együttműködése, szerepek kiosztása az alkotó tevékenység során
  • Életkor szempontjából heterogén és homogén csoportok működésével kapcsolatos kihívások és lehetőségek
  • Milyen feladat megosztás jellemző, hogyan alakul ki a feladat megosztás a csoportokon belül? Milyen szempontok határozzák meg a feladat megosztást? (tapasztalat, érdeklődés, életkor, vezetői döntés stb.)
  • A feladatok és a szerepek, felosztására, különbözőségére milyen jó és kevésbé jó példákat lehet hozni?
  • Visszacsatolás, egymás értékelése szokott-e történni a tevékenységek után? Amennyiben igen, milyen formában?
  • Hogyan alakul, milyen eszközöket használ a csoport a tanulási folyamat, fejlődés érdekében az alkotó tevékenysége során?

Tanai Guzorán Anna munkája iránti lelkesedése, szeretete és kifinomult
hozzáértése és ízlése nagyon magas szakmai minőséget mutatott be a
tanulmányút résztvevői számára.

  • A feladatok és a szerepek különbözőségét egy tanítványai munkájából készült rögtönzött kiállítással szemléltette, korosztályok szerint különválasztott példákkal illusztrálta egy csokorba téve vagy téma, vagy a technika alapján
    összeillő alkotásokat. Fontosnak tartja a festékek minőségét, ami látható is volt, a képek vibráló, erőteljes színhatásúak. Láthattunk textil és festmény, valamint rajz alkotásokat.
  • Kiemelte a pozitív visszacsatolás fontosságát a pedagógus részéről, valamint említett példákat az egymás értékelésére az egyes művészeti tevékenységek után. Részletesen beszélt a művészetről, mint önkifejezési eszközről, illetve
    mindennek pedagógiai elveiről, eszközeiről. Azt vallja, hogy a szándékosan kevés instrukció, és a pozitív motiválás nyitja meg a gyermekek lelkét az alkotásra.