Fajkusz Attila: Művészeti gyakorlatok hatásvizsgálata

4. műhelymunka (Tényő, 2018. augusztus 1.)

A művészeti gyakorlatok – legyen az néptánc, népzene vagy bármilyen népművészet – a képességekre fejlesztő hatással vannak. Fontos, hogy ezek a képességek egyértelműen megnevezhetőek, beazonosíthatóak legyenek. A hatásokat vizsgálhatjuk teljesítménynövekedésben, felsorolhatjuk a szociális képességekben jelentkező pozitív változásokat, a motiváltság és érdeklődés fokozódását, végeredményül pedig a közösség erősödését. bővebben…

Vehrer Adél: A problémamegoldó gondolkodás különböző dimenzióinak kapcsolata az intelligenciával

2. műhelymunka (Écs, 2018. július 31.)

A műhelymunka témája a személyiségről szólt, a közösség választott tagjainak értelmi képességeit hasonlítottuk össze a szellemi (művészi vagy érzelmi) képességeivel. Kutatásunkhoz azért választottuk ezt a témát, mert a népzene, néptánc, népművészet véleményünk szerint erőteljes személyiségformáló tulajdonságokkal rendelkezik. bővebben…

Suhaj Miklós: A kooperatív tevékenységszervezés online támogatási lehetőségei

1. műhelymunka (Écs, 2018. július 30.)

Kooperatív tevékenység: olyan tevékenységek, feladatok, mely nem egyéni, hanem közösségi alapú, a gyerektől vagy a felnőttől megkívánja az együttműködő, közös célt szem előtt tartó hozzáállást. Kooperatív tevékenységszervezés: közösségi feladatok szervezése. Online támogatás: facebook, youtube videók, esetleg hírlevelek. bővebben…

Szakértőink bemutatása: Tanai Péter

Alkotó tevékenységek különböző korosztályoknak (szövés, nemezelés, hangszerkészítés)

Tanulmányút vezető: Tanai Péter, néprajztudós, muzeológus, a Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum néprajzos főmuzeológusa, a Rakonca együttes bőgőse

Szakterület:

Néprajzi muzeológia, népi építészet, tüzelő berendezések, hangszeres népzene. bővebben…

Szakértőink bemutatása: Tanai Guzorán Anna

Fotó: Szük Ödön

Alkotó tevékenységek különböző korosztályoknak (szövés, nemezelés, hangszerkészítés)

Tanulmányút vezető: Tanai Guzorán Anna, képzőművész, művésztanár, textiltervező, grafikus, a Kovács Margit Iparművészeti Szakgimnázium és Szakközépiskola tanára

“Az alkotás folyamatában részt vehetnek a környezet élő és élettelen lényei, növényei, tárgyai. Bármi, ami elindít egy gondolatot. A természet gyakran inspirál. A közvetlen élményekből, érzéseket, formákat, színhangulatokat gyűjtök. Ezek vázlatok formájában, vagy belső képekben rögzülnek. bővebben…

hu_HUHungarian